Про стан розгляду звернень громадян в Грунській сільській раді за І півріччя 2024 року
ГРУНСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
ОХТИРСЬКОГО РАЙОНУ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
РІШЕННЯ
17.07.2024 с. Грунь № 125
Про стан розгляду звернень громадян в Грунській сільській раді за І півріччя 2024 року
Керуючись підпунктом 1 пункту «б» частини першої статті 38, статтею 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до Закону України «Про звернення громадян», на виконання Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та заслухавши інформацію про стан розгляду звернень громадян в Грунській сільській раді за І півріччя 2024 року, виконавчий комітет Грунської сільської ради вирішив:
1. Інформацію про стан розгляду звернень громадян в Грунській сільській раді за І півріччя 2024 року прийняти до відома (додається).
2. Працівникам апарату Грунської сільської ради забезпечити:
1) безумовне виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»;
2) якісну організацію розгляду звернень громадян, недопущення випадків безпідставної відмови, проявів упередженості, халатності та формалізму у задоволенні законних вимог заявників.
Сільський голова Василь ЗОСИМОВ
Додаток
до рішення виконавчого комітету
Грунської сільської ради
22 липня 2024 року № 125
Інформаційно-аналітична довідка
про підсумки роботи зі зверненнями громадян в Грунській сільській раді за І півріччя 2024 року
Протягом І півріччя 2024 року Грунська сільська рада здійснювала свою діяльність щодо роботи з реалізації громадянами конституційних прав на звернення у відповідності до вимог діючого законодавства України.
За І півріччя до Грунської сільської ради надійшло 42 звернення, що на 1,3 % більше ніж за аналогічний період 2023 року, з них: 27– поштою, 1 – електронною поштою, 3 – від органів влади, 15 – на особистому прийомі, 6 – на телефони: «Гарячої лінії» Грунської сільської ради, Урядового контактного центру та Сумського обласного контактного центру. У зверненнях порушено 42 питання. Всього до керівництва за звітний період звернулося 57 громадяни.
Відповідно до затвердженого графіку керівництвом Грунської сільської ради заплановано по 12 особистих прийоми громадян, з них 8 виїзних прийомів та 12 прийоми у приміщенні сільської ради. Особисті прийоми громадян ведуться з урахуванням особливостей воєнного стану, відповідно до статті 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану». Проте, громадяни отримують консультації в телефонному режимі в робочий час від працівників виконавчого комітету Грунської сільської ради та можуть направити письмове чи електронне звернення.
Особлива увага приділяється зверненням від найменш захищених категорій населення, зокрема осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці, від учасників бойових дій, багатодітних сімей, осіб, якіпостраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, пенсіонерів. Від пільгових категорій громадян надійшло 4 звернен. Ці звернення перебувають на особистому контролі керівництва Грунської сільської ради. Упродовж звітного періоду у своїх письмових зверненнях громадяни найчастіше порушували питання надання матеріальної допомоги.
За І півріччя 2024року надійшло 1 колективних звернень,що становить 2,1 % від загальної кількості звернень.
У 42 зверненні порушено 42 питання, що на 2 питання більше, ніж за аналогічний період минулого року. Станом на 30.06.2024 вирішено позитивно 27 питань, надано роз’яснення по 15 питаннях. Результативність складає 79,9%, у 2023 році – 76,7%.
Найбільш актуальні питання, що порушувалися у зверненнях громадян у порівнянні за аналогічний період минулого року:
Від Урядового контактного центру (УКЦ) та Сумського обласного контактного центру (СОКЦ) надійшло 6 звернень, що на 38,71% менше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Кількість запитів на отримання публічної інформації збільшилась в порівнянні з минулим роком. За звітний період надійшло 18 запитів, а у І півріччі 2023 року –17. Найбільш актуальні питання, що порушувалися:
- аграрна політика і земельні відносини – 11;
- транспорт і зв’язок – 3;
- соціальна політика, соціальний захист населення –22;
- комунальне господарство – 4;
- інше – 2.
За звітний період до апарату Грунської сільської ради найбільше надійшло звернень від жителів Куземинського старостинського округу, найменше – з Рибальського старостинських округів.
Грунською сільською радою під час розгляду звернень надавалась обґрунтована інформація у визначені законодавством строки. Повторних звернень та скарг до Грунської сільської ради не надходило.
За результатами розгляду звернень, що надходили на особистих прийомах громадян, слід відзначити, що вони розглядалися своєчасно, без порушень строків, установлених законодавством. Не допускалося надання неоднозначних, необґрунтованих, неповних відповідей на звернення громадян. Старостами приділялась особлива увага вирішенню питань, з якими зверталися особи, які потребують соціального захисту та підтримки, питання регулювання земельних відносин, благоустрою населених пунктів, ремонту і функціонування закладів соціальної інфраструктури. З метою надання заявникам обґрунтованих та кваліфікованих роз’яснень залучалися спеціалісти різних галузей: юридичної, земельної, житлово-комунальної та соціального захисту.
У приміщеннях адмінбудівель Грунської сільської ради та старостинських округів належним чином обладнані місця для проведення особистого прийому, в наявності є стіл, стільці, у доступному для відвідувачів місці розміщені інформаційні стенди. На них розміщена інформація про місцезнаходження структурних підрозділів, прізвища керівників, їх контактніномери телефонів, графік особистого прийому громадян, телефон «гарячої лінії», нормативна база, зразок заяви тощо.
Облік звернень громадян здійснюється в автоматизованій системі «Звернення громадян». Усі пропозиції, заяви і скарги у день надходження централізовано реєструються на реєстраційно-контрольних картках. Автоматизовано у системі формується журнал обліку особистого прийому громадян.
Грунською сільською радою забезпечено систематичне оприлюднення на офіційному вебсайті в розділі «Звернення громадян» та на дошках оголошень Грунської сільської ради, старостинських округів інформації про роботу зі зверненнями громадян, організації проведення особистих прийомів громадян керівництвом Грунської сільської ради, роботи «гарячої лінії», зразки звернення, забезпечено щоквартальне розміщення узагальнених матеріалів про організацію роботи із зверненнями громадян, роз’яснення з найбільш актуальних питань, що порушують громадяни у зверненнях, нормативна база, інформація щодо подання на розгляд електронних звернень громадян, забезпечується функціонування системи електронних петицій відповідно до чинного законодавства.
Проте, у зв’язку з урахуванням особливостей воєнного стану, відповідно до статті 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», тимчасово обмежено доступ до офіційного вебсайту Грунської сільської ради.
Постійно надається методична та практична допомога (як в телефонному режимі так і при особистому спілкуванні) працівникам апарату сільської ради, старостам, відповідальним особам структурних підрозділів. Усунення недоліків тримається на контролі.
Також ведеться облік усних звернень громадян.
Робота із зверненнями громадян в Грунській сільській раді є пріоритетним напрямком діяльності і перебуває на постійному контролі керівництва.
Секретар виконавчого комітету
Грунської сільської ради Наталія ДЕРЕВ’ЯНКО